20 éves az LG Electronics magyar leányvállalata

Az LG Electronics 1992. szeptember 29-én alapította magyarországi leányvállalatát, amely az első volt a cég márkaképviseletei közül a délkelet-európai régióban. Az iroda a kezdetektől a térség piacainak központjaként működött, 2007-től pedig 9 országot irányító régióközponttá nőtte ki magát. A mára 120 alkalmazottal működő LG Electronics Magyar Kft. jelenlegi ügyvezetője Young Woong Lee, aki 2010 decembere óta tölti be ezt a posztot. A dél-koreai gyártó 54 éve indult világhódító útjára az elektronikai iparágban, első rádiójának megalkotásával.

Az LG Electronics és magyarországi központú leányvállalatának története

Az LG Electronics története 1958-ban kezdődött, amikor az akkor még GoldStar néven működő vállalat megalkotta Korea első rádióját. Abban az időben a civilizáció szimbólumát jelentő rádió kifejlesztésével a cég elsőként használt hazai gyártású alkatrészeket, az elkövetkezendő egy évben pedig lerakta a koreai elektronika iparág alapjait. A GoldStar volt az első, amely létrehozott külföldi leányvállalatot, K+F és formatervezési központot, illetve ügyfélszolgálatot működtetett. A vállalat a világ elektronikai iparának élvonalába küzdötte fel magát és egyben Korea egyik vezető vállalata lett. Mára 120 országban folytatja tevékenységét világszerte, és több mint 93 000 alkalmazottat foglalkoztat, ebből 120-at a 20 éve működő magyar központban.

lg hungary

A Korea elektronikai iparát megalapító multinacionális vállalat még GoldStar Magyar Kft. néven hozta létre magyarországi leányvállalatát 1992-ben. Akkoriban Ki Wan Kim ügyvezető irányításával kezdődött el a munka a fővárosban, a Deák Ferenc téren lévő irodaházban. 1994 az első teljes üzleti év volt, amikor még csak tévét, videólejátszót, audio berendezéseket és lakossági légkondicionálókat forgalmazott hazánkban és a régió export országaiban, 50-50%-os arányban.

1995-ben mérföldkőhöz érkezett a vállalat: a márka neve GoldStarról LG Electronics-ra változott, amely magával hozta a cégnév váltást is, így a magyarországi központú leányvállalat neve LG Electronics Magyar Kft. lett.

1996-ban elindult a monitorok értékesítése és az előző évhez képest megduplázódtak az eladások, ami közel 5 milliárd forintos forgalmat eredményezett. Egy évvel később, 1997-ben a dolgozók birtokba vették a már saját tulajdonú Könyves Kálmán körúti székházat, ahol az iroda és a raktár még egy épületben volt. Egy év sem telt el, a márka megerősödésének és az eladások növekedésének hála, az itt tárolt termékek kinőtték a nekik szánt területet és a Harbor Parkba költözött át a teljes hazai raktárkészlet. Ezt követően 10 milliárdos forgalmat generált a régióban a magyarországi központú LG azzal, hogy 1998-ban egy évre átvette a monitorok disztribúcióját a német leányvállalattól.

További nagy előrelépést hozott 1999-ben a Flatron típusú tévék és monitorok forgalmazása, előbbiből 80 ezret, utóbbiból 50 ezret értékesített a régióban a vállalat. Ekkor a monitorok és a lakossági légkondicionálók terén is piacvezető volt az LG Electronics, úgy, hogy akkoriban kevesebb, mint 30 fő dolgozott a budapesti székházban. 2010-re a Flatron sikere 10 milliárd forintos forgalmat és 35%-os piaci részesedést hozott a belföldi piacon. 2001-ben megnyílt a prágai iroda, amely a cseh és szlovák piacot koordinálta, valamint útjára indult a mobilkommunikációs divízió is, melynek hatására a forgalom 25 milliárdra ugrott.

A lakossági légkondicionálók terén 2002-ben is sikereket könyvelhetett el az 50%-os piaci részesedéssel. Az év során új ügyvezető érkezett a céghez, 40 főre emelkedett a dolgozók száma. Az értékesítés és marketingtevékenység hatékonyságának növelése érdekében a következő években képviseleti irodákat nyitottak Bulgáriában, Horvátországban és Szerbiában. A hazai LG életében nagy változásokat hozott a 2008-as és a 2009-es év, hiszen új és az előzőnél sokkal nagyobb bemutatóterem épült és átadásra került egy nemzetközi konferenciák megtartására alkalmas auditórium is.

A jelen…

Az LG Electronics mára világszerte, így hazánkban is négy fő területen folytatja tevékenységét, amelyek a mobilkommunikáció, a háztartási elektronika, a légkondicionáló és energetikai megoldások, valamint a szórakoztatóelektronikai divízió (utóbbihoz tartozik az üzleti felhasználású elektronika is). A hazai leányvállalat feladata a belföldi piacon való értékesítésen túl, 8 délkelet-európai ország (Horvátország, Szerbia, Bosznia-Hercegovina, Macedónia, Albánia, Bulgária, Montenegró és Koszovó) LG termékekkel való ellátása illetve az ottani kirendeltségek kereskedelmi, marketing valamint logisztikai irányítása. A cég 9 országot lefedő 2011-es éves árbevétele több mint 50 milliárd forint volt, amelynek negyedét a magyarországi bevétel tette ki.

A szórakoztatóelektronikai iparágban az LG főként televízióival, DVD/Blu-ray lejátszóival és audió hangrendszereivel van jelen. Az LG Electronics követve az iparági trendeket, az LCD TV-ken belül a LED háttérvilágítású modellek gyártására fókuszál elsősorban. A gyártó majdnem minden második eladott tévéje LED kijelzővel rendelkezik, így ennek a kategóriának az eladásai 2011-ben több mint a duplájára nőttek az előző évhez képest (20%-ról 48.6%-ra). Ezzel az LG a piac közel negyedét birtokolja hazánkban. A gyártó igazi erőssége a LED-es LCD tévéken belül, saját fejlesztésű Cinema 3D TV technológiája, amelynek piacra dobásával egy év alatt képes volt megduplázni részesedését a hazai 3D TV piacon.

A monitorok és monitortévék (Personal TV) esetében az LG a piac nagyjából 22%-át birtokolta a régióban 2011-ben. A „sima” LCD-ről a LED-es LCD monitorra történő technológiai váltásban nagy szerepe volt az LG-nek itthon is, hiszen LED-es monitorainak részaránya 2011-ben 15%-ról 40%-ra emelkedett. Az LG multifunkciós TV tunerrel ellátott monitorai különösen nagy népszerűségnek örvendenek, amelyek idéntől Personal TV néven kerülnek forgalomba. Az LG monitorpalettájának új zászlóshajói pedig a jó ár-érték aránnyal és kitűnő képminőséggel bíró IPS monitorok.

A háztartási elektronika területén az LG négy terméket értékesít hazánkban, mosógépet, hűtőszekrényt, mikrohullámú sütőt és porszívót. A gyártó mosógépeit a Direct Drive közvetlen meghajtású technológia jellemzi, a termékpaletta legújabb tagjait pedig már a 6 Motion Direct Drive. Az LG saját fejlesztései közül az egyik legfontosabb az úgynevezett lineáris kompresszor technológia, amely a hűtők energiatakarékos és halk működéséért felelős. Szintén említésre méltó LG-fejlesztés a kompresszor technológia, a világ első motorizált portömörítő megoldása, amellyel a porszívó által összegyűjtött szennyeződés nem kerül vissza a levegőbe kiürítéskor. Az LG Lightwave technológiájú, hőlégkeveréses és grillező mikrohullámú sütői a világon elsőként tartalmaznak faszenes fűtőszálat, amellyel ízletesebb és egészségesebb ételeket készíthetünk, rövidebb idő alatt.
A hűtők területén a No Frost kategóriában igazán sikeres az LG, ami azt is mutatja, hogy nő az igény az energiahatékony és zöld termékek iránt. A mikrohullámú sütők és a porszívók esetében elsősorban a közép- és felsőkategóriában kívánja a vásárlókat megnyerni a vállalat.

Az LG mérföldkőnek számító mobiltelefonokkal rukkolt elő az elmúlt évben, úgy mint a kétmagos processzorra épülő LG Optimus 2X és a szemüveg nélküli 3D élményt nyújtó LG Optimus 3D. A piaci növekedés érdekében a gyártó 2012-ben új termékfejlesztési irányvonalat határozott meg és átalakította a készülékek dizájnját, amelyekre immár a szögletes vonalvezetés a jellemző. Az LG a jövőben is ragaszkodik innovátori szerepéhez, amire jó példa a júliusban hazánkban is piacra dobott négymagos LG Optimus 4X HD és a közelmúltban bejelentett LG Optimus G is, amely a világon elsőként rendelkezik Qualcomm Snapdragon S4 Pro processzorral.

A LG korábbi, csupán légkondicionálókkal foglalkozó üzletága 2011-ben kibővült és immáron teljes energetikai megoldásokat is kínál. A légtechnika és a légkondicionálás mellett világítástechnikai termékeket LED és Plazma világítótesteket valamint fotovoltaikus napelemeket is forgalmaz a dél-koreai cég. Amellett, hogy a gyártó lakossági és kereskedelmi légkondicionálókkal kereskedik, az elmúlt időszakban történt növekedésről a projektalapon működő kereskedelmi klímaberendezések gondoskodtak, amelyek nincsenek kitéve a szezonalitásnak, mint a split klímák. 2007-ben nyitotta meg kapuit a regionális klímatechnikai központként működő LG Klíma Akadémia a budapesti irodában, amely ingyenes oktatást és továbbképzést kínál klímatechnikai szakemberek és érdeklődők számára.

Az LG a közelmúltban budapesti központjába helyezte át a régiót ellátó Call Centerét a lengyelországi Varsóból. Ennek a lépésnek hála a hazai terméktulajdonosok is gyorsabb és hatékonyabb ügyfélkiszolgálásra számíthatnak, ráadásul a vállalat huszonhárom új munkahelyet is teremtett. Az LG magyarországi központja kiemelt figyelmet fordít tapasztalt szakemberek és fiatal pályakezdők foglalkoztatására egyaránt.

Forrás: LG sajtóközlemény