Számok a nagyvilágból: millió, milliárd és mobiltrendek

MobilizeMe! című workshopján mutatta be a Sanoma Media a kisfilmet, amellyel mérföldkövet ünnepel a portfolió – alkalmazásaik telepítésszáma elérte, sőt, a workshop idejére jócskán meghaladta a félmilliós számot: szeptember közepére már több mint 700 000 alkalommal töltöttek le Sanoma-alkalmazást.

Mi a szerepe a mobilnak a mindennapjainkban? Hány e-mailt kapunk naponta? Hol és mire használjuk az iPadet? Mi köze az iPhone-nak a Happy Mealhez? Mennyi időt töltünk, és költünk-e pénzt mobilon?

A Mobilmédia üzletág 2009. szeptemberében publikálta első alkalmazását, a Mozi24 iPhone moziműsort. Azóta hazai és nemzetközi elismerések mentén, több európai országra is fejlesztenek Magyarországon. Az első applikációt hamarosan olyan termékek követtek, mint az azóta százezres telepítésszámú TV24, a Hír24, vagy a nemzetközi elismerésekkel díjazott Story iPad Magazin.

A Sanoma termékeivel valamennyi releváns mobilplatformon jelen van: 2009-ben az iPhone alkalmazások publikálásával egy időben a Symbian-applikációk is megjelentek, 2010 decemberében készültek el az első termékek Androidra és iPadre, ez év májusában pedig WindowsPhone7-ra is megérkeztek az első Sanoma-appok. A „must-have” alkalmazásnak számító Tv24 és Mozi24 mellett a portfolió egyik legnépszerűbb terméke a Citromail, melynek mobilverziói több mint húszezer egyedi látogatót vonzanak naponta, illetve a Füles iPad keresztrejtvény, mely április megjelenése óta tartja helyét a legnépszerűbb iPad-játékok listáján.