Xiaomi hivatalos bolt: nem minden arany, ami fénylik

Xiaomi hivatalos bolt: nem minden arany, ami fénylik

Nagyon jó dolog, hogy hazánban is jelen van hivatalosan az egyik legnevesebb távol-keleti gyártó, így nem kell Kínából heteket várni a garancia nélküli termékekre, mivel itthon is könnyedén beszerezhetjük azt hasonló árakon. Azonban itt is jelen van a tipikus magyar szokás, mely alapján a vásárlónak a meghibásodott termékkel az átlagnál többet kell foglalkozni, mint azt a nyugati országokban szokás.

Az egész úgy kezdődött, hogy szükségem volt egy új power bankra.

Mivel eddig is Xiaomi márkából tartottam külső akkumulátorokat, ezért most is erre esett a választás. Ezek az új töltők már ismerik a gyorstöltést és két USB porttal rendelkeznek. Első körben vásároltam egy 10000mAh-ás 2S verziót, mellyel a mai napig nincs gondom, de az egyre növekvő kütyü parkom sajnos megkívánta a nagyobb kapacitást, így nemrég ismét beugrottam a boltba, ezennel egy 20000mAh-ás 2C típusért.

Az öröm nem tartott sokáig, hiszen a kibontáskor látom hogy karcos a készülék. Felhívtam a Xiaomi boltot hogy mit tegyek a "problémával", mondták hogy ez miatt nem cserélnek, próbáljam ki hogy működik e rendesen. Ezt meg is tettem. Azonban a töltő fura módon csupán kétszer tudta feltölteni a telefonomat, annyiszor mint a 10000mAh-ás verzió. Mivel ebben a töltőben két tízezres telep van összekötve, és még a karc is ott volt a házon, gondoltam a gyárban megsérülhetett, és csak az egyik cellacsoport működhet benne.

A terméket visszavittem az üzletbe három napon belül, elmondtam a hibát az eladónak, aki nem cserélte ki a készüléket, hanem továbbküldte a szervizbe mondván: "mi itt nem tudjuk megnézni a hibát". Valójában nem is kell megnézni, hiszen a három napos csereigény érvényesíthető. Ezt nem tették meg. Megírták a szervizlapot, és bevették a vadiúj akksimat javításra. Az eladó ígérte hogy a szerviz gyors lesz, ugyanis 1-2 napon belül bevizsgálják és meglesz az eredemény.

Előtte már beszéltem a szervizzel telefonon, ők azt mondták hogy átlagosan két-három hét egy termék kezelése, javítása.

Ezt természetesen elmondtam az eladó kollégának is, ő erre felháborodva közölte hogy: "nem kell ennyire negatívan hozzáállni a dolgokhoz". Ezek után fogtam a kinyomtatott papírokat, és otthagytam őket. Kiváncsian várom a szerviz véleményét, ami valójában a hazai Wayteq Kft., és amire sok panasz volt és van is jelenleg. Utólag már bánom hogy beadtam a terméket, mert valószínűleg még karcosabban és "a termék rendeltetésszerűen működik" válasszal fogom visszakapni.

Miközben az eladó írta a szervizlapot, ránézett a naptárra és mondta: "Huhh, most ünnep lesz, valószínűleg minimum egy hét lesz a bevizsgálás időtartama".

Tudni illik, hogy tízezer forint alatti terméknél felmerül az az eset, hogy nem cserél az adott üzlet, elvileg nem kötelesek rá. De! A vásárláskor pont ez miatt rákérdeztem: hogy ha esetleg rossz lenne a készülék, akkor élhetek e ekkora összegű terméknél a három napos cserével? Az eladó helyeselt: bármi van vele, hozzam vissza és azonnal cserélik. Ezek alapján kissé felháborító, hogy mégse így történt, hiszen nem egy kétszázezres telefonról, hanem egy olcsó 6990 Ft-os töltőről van szó...... amire nekem szükségem lett volna, hiszen azért vásároltam. És mivel nem budapesti vagyok, ezért elég körülményes és drága lesz a visszautazás a termékért.

Eredmény: 4 napon belül hívtak az üzletből hogy a termék valóban hibás volt, és így cserélik egy újra. A szerviz munkalapon viszont az az információ állt: "... a termék még nem érkezett meg a vevőszolgálathoz". Ezek után gondolhatjuk, hogy talán el se küldték a terméket a Wayteq-nek?! Most már mindegy, utazhatok vissza Pestre, két új power bank árából.

Xiaomi bolt munkalap

Itt az áll, hogy nem került be a termék a szerviz vevőszolgálatára

Ha Nektek is van hasonló "élményetek" bármilyen márka terméke kapcsán, küldjétek el az info kukac upfone pont hu email címre. Köszönjük!